четвъртък, 12 март 2009 г.

СВУБИТ - грижа за студента :-)

Днес бях приятно изненадан от един бърз разговор по телефона. Обади ми се любопитен женски глас за да ми зададе въпроса какво работя. Докато осмисля атаката вече бях отговорил съвестно. Работя с бази данни и в частност с Oracle RDBMS, за един от големите телекомуникационни оператори в България.
Проучването по телефона е част от опита на университета в който съм учил да направи статистика, дали студентите, които са завършили работят по специалността си. В моя случай това донякъде е наистина вярно, тъй като съм завършил информационно брокерство. Идеята на специалността е да се създадат специалисти в обработката на данни, така че те като консултанти да могат да предоставят знание на своите клиенти в желаната от тях област. Това което ме зарадва е че сякаш наистина Специализираното висше училище по библиотекознание и информационни технологии (СВУБИТ) се интересува от това дали възпитаниците му успяват да се интегрират сред корпорациите и реализират успешно на пазара на труда. Ако това не стане ясно от статистиката не съм убеден, дали на практика ще се вземат адекватни мерки да се осъвремени учебната програма така, че да отговаря на условията на бизнеса. Въпреки това остава факт желанието да се поддържа все пак някаква обратна връзка с абсолвентите. Начинанието е наистина похвално! Искрено се надявам резултатите да станат публично достъпни и коментирани, както от преподаватели, така и от собственици на компании и мениджъри в които работят кадри на СВУБИТ.

Няма коментари: