В днешно време е модерно да си мрежар. Да притежаваш богат профил с безброй познати с повечето от които не само че не си се виждал на живо, но и най-вероятно не си си писал един ред. Социалните мрежи определено са следващия голям феномен в Интернет пространството след чат системите и форумите, сформиращи определени потребителски групи и общества. Дали ще използваме възможностите на различните сайтове за забавление и губене на време или за нещо полезно зависи от самите нас.
Съществуват различни социални мрежи създадени да установите контакт с ваши колеги и партньори с цел кариерно развитие. Те често са свързани с попълването на автобиография и различни позиции в служебната йерархия, които сте заемали за различни компании. Подобаващо място е отделено и на образованието и допълнителните квалификации. Подобни проекти са българските мрежи One.bg, където все още регистрациите са с покана, Zip.bg, европейската Xing (известна преди като Open Business Club) и американската LinkedIn. Всички тези сайтове са бизнес ориентирани социални мрежи, създадени с цел да свържат професионалисти от различни области в цял свят с цел обмяна на контакти и оферти. С тяхна помощ може да откриете нова работа, да намерите бизнес партньори или да си направите разузнаване за интересуващите ви компании. Тези онлайн услуги са изключително удобен метод да откриете нещо наистина полезно за себе си - един вид желания контакт или бизнес възможност. Смятам че възможността човек да си намери свястна работа с подобен сайт е доста по-голяма отколкото със сайтовете предназначени за търсене на работа. При тях се налага да бъдете информирани за позиции отговарящи на дадени критерии, но често нямащи много общо с реалността. Много от моите познати обаче предпочитат да губят своето време ровейки се в безполезните обяви на сайтовете за работа вместо да развият опцията социалната им мрежа от контакти да работи за тях. Това, което хората правят е да се регистрират в тези сайтове, да попълнят малко или никаква информация и да забравят за тяхното съществуване. След което следва стандартното оправдание "Еми, аз се регистрирах, ама нищо не се случва, сайта е безполезен за мен...". Наистина по-трудно е да изчакаш нещо да се случи, отколкото да предизвикаш събитията.
Социалните мрежи са изключително добър инструмент, за тези които знаят как да го ползват правилно. Отделянето на не повече от двадесетина минути седмично ще се изплатят многократно след време. Това няма как да стане обаче ако сте пасивен потребител и отделяте тези двадесет минути за да проверите дали просто някой познат не ви е добавил. В мрежата съществуват множество сайтове със съвети как да оптимизирате вашият профил в социалните мрежи за да подпомогнете кариерното си развитие и намирането на нова работа, или подходящ проект за инвестиция. За LinkedIn добро начало са десетте начина за използване на сайта, написани преди повече от година и половина от Guy Kawasaki, но валидни с пълна сила и до днес. Още повече, като вземете предвид нарастващата популярност на сайта и в пределите на България. Цяла колекция от невероятно добре организирани ресурси на тема как да подпомогнете вашите бизнес начинания, да откривате приятели и да създадете настина полезен профил в LinkedIn има на страниците на проекта Linked Intelligence. Съветите са организирани в различни категории, като например "Как да използваме LinkedIn за да изградим своя бизнес", "LinkedIn и кариерно развитие", "Как да ползваме LinkedIn за да си намерим нова работа" и редица други.
вторник, 4 ноември 2008 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
2 коментара:
Благодаря за линковете. Информацията е полезна за мен.
Радвам се че съм бил полезен и на някой друг освен мен ;-)
Публикуване на коментар